Skip links

Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Temel Husus

Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Temel Husus

Çoğu şirket, bir dijital pazarlama ajansı seçip uzun süre bu ajansla çalışmayı umuyor, ancak durum her zaman böyle olmayabiliyor. İşte kendi ajansınızı seçerken dikkat etmeniz gereken temel noktalar.

Daha önce pazarlama ajansı değiştirdiyseniz (beklentilerinizi karşılayan bir ajans bulmak için bir ajanstan diğerine gittiyseniz), yeni kampanyalara yeniden başlamanın ne kadar zor olabileceğini bilirsiniz. Peki ya bir sonraki sezona, işletmeniz için doğru dijital pazarlama ajansını seçebilecek bilgilerle donatılmış olarak girebilseydiniz?

Araştırmaya Başlamadan Önce

Öncelikle hedeflerinizi netleştirin. Bir ajansın başarılı olabilmesi için izleyeceği net bir yol gösterici ışığa sahip olması gerekir. Her departmanın kendi öncelikleri olduğu için pazarlama kampanyalarında hedeflerin çakışması yaygındır (hatta beklenen bir durumdur); ancak bu, başarılı bir dijital kampanya için fırsattır. Kesinlikle birden fazla hedefiniz olsa da ana hedefin belirgin ve net olması gerekir. Diğerleri daha sonra eklenebilir.

Daha sonra, şirketiniz içinde kimin iletişime öncülük edeceğine karar verin. Birbiriyle yarışan birden fazla hedef kaosa yol açabileceği gibi, müşteriden gelen birden fazla ve birbiriyle çelişen sesler de kaosa yol açabilir. Ortaklıkta birden fazla paydaş söz sahibi olabilirken, liderliği kimin üstleneceği konusunda netlik olması gerekir.

Dikkat Etmeniz Gereken 5 Unsur

Günümüz dünyasında dijital ajans arayışında seçim yapmakta zorlanıyoruz. Ancak, bazı temel hususlar işletmeniz için en uygun ajansı bulmanıza yardımcı olacaktır:

Hizmet Yelpazesi:

Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak hizmetlerde uzmanlaşmış tek bir ajans bulmanız pek olası değil. Birden fazla dijital pazarlama ajansının olması sorun değil, ancak birbirlerine karşı çalışmadıklarından veya çok fazla çakışmadıklarından emin olun.

Hangi ajansın liderlik edeceğine karar verirken, belirlediğiniz öncelikli hedefinize en uygun hizmet yelpazesi belirleyici olacaktır. Her bir ajansın oynadığı rol konusunda şeffaf olun.

Sektör Deneyimi:

Kararınızı yalnızca bir ajansın sektörünüzdeki deneyimine dayandırmak cazip gelebilir. Önceki sektör bilgisi faydalı olsa da, bu tek başına başarılı bir ortaklığı garanti etmez. Genellikle, dijital platformların birden fazla sektöre nasıl uyum sağladığını anlamak daha faydalıdır. Daha geniş deneyim setleri, çeşitli müşteri yolculuklarının yönetim kurulu genelinde nasıl oynandığına dair bir anlayış getirir.

Dürüst Referanslar:

Parlak referanslar harikadır, ancak her şey değildir. Markaları hakkında gerçek bir anlayış sunacak olanlar, artık bu ajanslarla çalışmayan müşterilerdir.

Analitik Yetenekler:

Veri her şeydir, özellikle de ücretli medyada. Yalnızca platforma özgü analizlere dayanan bir dijital pazarlama ajansı tehlike işaretidir. Bu, bütünsel bir ilişkilendirme değildir ve kullandıkları tek ilişkilendirme yetenekleri bunlarsa kampanyanızın nasıl ilerlediğini asla gerçekten bilemezsiniz. Verileri nasıl analiz ettiklerini, hangi ilişkilendirme platformlarını kullandıklarını ve kampanyaların analize dayalı olarak ne sıklıkla optimize edildiğini sormak çok önemlidir.

Kültürel Uyum:

Seçtiğiniz dijital pazarlama ajansının kuruluşunuzun kültürüyle uyumlu olması gerekir. Ajans aslında sizin dijital alandaki sesinizdir, bu nedenle sizinle aynı marka stratejisini iletmeleri gerekir. Ortaklığın başarılı olması için iletişim tarzı ve iş felsefeleri de benzer olmalı. Örneğin, geleneksel stratejilere odaklanan bir dijital pazarlama ajansı, yeni ve alışılmadık stratejiler keşfetmeye hevesli yenilikçi bir markayla iyi bir ortaklık kuramayabilir.

Ya İşler Ters Giderse?

Yeni bir ajansla yolculuğa başlamak için çok çalışmak gerekir. Ve genellikle çok fazla duygusal katılım söz konusudur – bu nedenle, kabul edilebilir olduğunu düşündüğünüz bir zaman dilimi içinde beklediğiniz sonuçları göremezseniz, duygusal bir karar vermek, bağları koparmak ve yola devam etmek cazip gelebilir.

Ancak bunu yapmadan önce, kendinize beklediğiniz sonuçların önceden açıkça bildirilip bildirilmediğini sorun. Ajans için başarıyı siz mi tanımladınız yoksa bu imaj sadece sizin zihninizde miydi? İkinci olarak, bu sonuçların gelişmesi için ayırdığınız zaman dilimi gerçekçi mi? Dijital pazarlama stratejileri bir gecede sonuç vermez ve verse bile uzun vadede sürdürülebilir olmayabilir. Gereksiz çatışmalardan kaçınmak için beklentiler önceden belirlenmelidir. Başlamadan önce başarıyı ve bu başarının kilometre taşlarını tanımlayın. Ardından, sektörünüzdeki diğer kampanyaları temel alarak gerçekçi bir zaman çizelgesi belirleyin.

Bu hususlar açıkça belirtilmiş olsa bile, seçtiğiniz ajansla beklenen zaman diliminde başarıya ulaşmanızı engelleyen kaçınılmaz etkiler olabilir. Böyle bir durumda, başka bir ajansla yeniden başlamak yerine mevcut ajansla odağınızı değiştirip değiştiremeyeceğinizi değerlendirin. Bu kaldıraçları değiştirirken, kararlarınızı desteklemek için doğru verilere baktığınızdan emin olmanız çok önemlidir. Ancak, en önemlisi, verileri bütünsel olarak analiz edebilen bir ajans seçerseniz, bu bir sorun olmayacaktır.

İdeal olarak, bir dijital pazarlama ajansından diğerine atlamak istemezsiniz. Dikkatli değerlendirme, hedeflerin açık iletişimi, şeffaf raporlama ve takip üzerine kurulu uzun vadeli ortaklıklar sonuçta işletmenize, ajansınıza ve müşterilerinize hizmet edecektir. Böyle bir simbiyotik ilişkiyi ne kadar uzun süre geliştirebilirsiniz, ajansınızın gerçekten ekibinizin bir parçası haline gelme fırsatı o kadar artar ve müşterilerinizin, yolculuklarını anlayan senkronize bir marka sesinin avantajlarından yararlanma olasılığı o kadar yükselir.

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search